Thursday, May 31, 2012

prevent is much better than cure




u dont knowww owh oww u dont know ur beautiful ♪♪♫♪
oww oww tengah dengar hotfm, carik idea nak penuhkan blog.
rumet  g makan satey kat sitiawan ngan team-mate ttp.
die offer nak tapau..siyes satey? err siyes xminat langsung satey.
tibe tibe rase nyesal giler tak ponteng sampai 2 minggu , jeles tengok orang rumah dekat da balik. =.=

malam ni nak stori sket pasal kenapa cegah tu lagi baik daripada ubati
jadila doktor kesihatan siket kan, xdapat jadi doktor betul , doktor kat blog pon jadi ler
nak jadikan ceritaaaa, aku ni kan kuat makan jajann.
pastu time intern plakk, jajan free free terhidang banyak nya depan mata.
coklat dari yang murah sampai yang mahal ada jangan cakap la kan. hari hari ada xpenah xada.
keropok plak dari mamee, pringles, twisties memang wajib la ade


stress siket je makan jajan siket jajan siket jajan.. kalo tak stress pon jajan jugak siket jajan siket jajan.
dulu dulu aku selalu bajet cam ala makan jajan banyak pon xade effect pon kat kesihatan. cettt siyes aku bajet wehh.
pastu kann da akhir2 intern, aku selalu sakit..macam2 la plak kan.
ada la one day ni, aku pon terus mintak cuti intern dari bos, cakap nak balik johor. cuti 4 hari.
balik johor saje je padahal nak g klinik.

Hasilnya - doktor cakap la aku ni lemah antibodi badan sebab asyek muka aku je yang datang klinik. selalu benor saket. Bila ade kes H1N1 aku jadi suspek, pastu time denggi merebak pon aku jadi suspek jugak. Sampai kena pegi klinik hari2 kene amek darah, pastu kene masuk air..hihi. Kalo demam, selsema tu pon da selalu sangat..
Doktor pesan jagalah pemakanan anda..

Jadi kesimpulan nya disini, rakan2 semua kurangkan lah makan bende2 yang tak berkhasiat sebab effect nya tersangatt la buruk dan nak cure tu bukan lah senang. Kene inject  amek darah hari2 n telan ubat banyak2 bukan ler benda yang best n sedap pon macam makan jajan.
 Sebelum benda lebih buruk berlaku, aku kena la kurangkan makan jajan..wink2..hihi
Jadi azam sem ini bukan sahaja mau dapat Dekan tapi nak jugak kena :

#makan makanan berkhasiat, sayur buah bagai
#kurangkan makanan manis dan jajan
#exercise selalu - ni untuk kurus dan sihat..keke



☺☺ .mine. ☺☺

No comments: