Saturday, July 30, 2011

bila balik rumah ♥

tadi tengahari ke rumah mak abang fariz
ade majlis tahlil..
teringat kat rumah..
ada ramai-ramai orang.
teringat rumah yang penuh dengan suma adek beradek.


rindunya nak dengar abg diq ngan kak yah panggil non.
nama baru yang wujud sejak dua tiga tahun yang lalu =.="
aku tak suka. tapi lama-lama da tak kisah.
bila balik rumah je,
perkara wajib ialah "dikutuk"

mesti abg diq akan kata ; na / non asal makin gemok?
ayat yang sama tiap kali aku balik.
tapi timbang berat, xpenah berubah since form 4;
kak yah pula akan kata; "na /non asal makin hitam?"
asal makin pendek?
asal makin berjerawat?

sume komen negatif je aku dengar.
jarang dapat komen positif..haha
tapi tak kesah..sebab da bese..
baru tak balik sebulan dua bulan da macam2 dengar..

tapi yang paling best mak akan tanya
"nana teringin nak makan apa?"
besa nye mak tak tanya, 
tapi nati masak bakso seperiuk.
tak pon sambal udang..nyam nyam
wahhh sedap nya mak!

paling tak tahan kakak la..
baru sampai rumah nie..tak sempat nak duduk lagi ni.
dia pon tanya "na, bila balik utp?"
pastu mula la nati dia cakap
"balik la lewat seket, sehari dua ke..ala ponteng je kelas, tak banyak pon kan?"
sebab tu aku selalu ponteng kelas isnin ^_^ hee alasan.

adek aku plak 
memang tak boleh blah bila die cakap
"oyin rasa kak nana ni macam kanak-kanak yang masih merangkak,
rasa macam kak nana ni adek oyin".
sambil gosok-gosok kepala aku.
sabo jela hai..haha

waaa..rindu betol rumah
lagi lagi lusa da ramadhan :)
SALAM RAMADHAN.



☺☺ .mine. ☺☺

6 comments:

syafiza said...

jom balik weiiiiiiiiiii. sedey nik. huhu

siti hasanah said...

jom..hehe..sedi awat lak ler tu..haha

dya said...

ape yg fmily hasanah buat tue sme cm fmily org buat.... hehehe

siti hasanah said...

hehehe..homesick ni radiah.. :)

miszya said...

hahahha..
ok la ue..
cpt2 blik..
miss u too'

siti hasanah said...

miz u 1,2,3 kak yah..hehe